Vragen? Bel + +31 20 73 73 055
Vlierweg 30 , 1032 LG Amsterdam Noord
Geopend maandag t/m Vrijdag 10:30 tot 18:00 Zaterdag gesloten

Back to Top

  • Afhaal adres
  • Ruime Voorraad
  • Veilig online betalen
Vergelijk Producten

U heeft geen artikelen om te vergelijken.

hennepzaad

Hennepzaad Superfood voor het hart Recepten Smeuïge wortelsmoothie Grasgroene smoothie Kruidige cocossmoothie Fluweelzachte vanillesmoothie Hoewel hennepzaad van dezelfde plant afkomstig is al marihuana (Cannabis sativa), wordt het van een speciale variant geoogst die geen tetrahydrocannabinol (THC) bevat, de fytostof die in marihuana de psychoactieve effecten opwerkt. Een echt perfect eiwit Het voedzame zaad is een compleet eiwit, dat alle negen essentiële aminozuren bevat en precies die hoeveelheid levert die ons lichaam nodig heeft. Wat dit kleine zaad, net als chia- en lijnzaad, zo bijzonder maakt, is dat de essentiële aminozuren uit een enkelvoudige keten bestaan en dus niet eerst hoeven te worden afgebroken door enzymen voor ze kunnen worden verteerd. Eiwitten uit vlees daarentegen bestaan uit lange ketens aminozuren die eerst moeten worden afgebroken tot enkelvoudige ketens voor ze kunnen worden geabsorbeerd. Dat vertraagt en bemoeilijkt de spijsvertering aanzienlijk en kan leiden tot indigestie, winderigheid, een zware maag, futloosheid en zelfs slaperigheid na het eten. Hennepeiwitten zijn zo biologisch beschikbaar (gemakkelijk verteerbaar) dat ze meteen worden geabsorbeerd en omgezet in energie, zodat het lichaam wordt gestimuleerd en snel aan het werk kan. Een echt hartvriendelijk vetzuur De verhouding aan vetzuren in dit superzaad is volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WGO) perfect. De WGO en gezondheidsexperts zoals dr. Mark Hyman en osteopaat Joseph Mercola, menen dat de ideale verhouding van omega 3-en omega 6-vetzuren 3:1 is. Weinig mensen komen in de buurt van die ideale verhouding. Volgens de medische faculteit van de universiteit van Maryland loopt men bij een slechte verhouding het risico op ontstekingsaandoeningen zoals diabetes, hartaandoeningen en alzheimer. Waarom hebt u omega 3-vetzuren nodig? De moleculaire structuur van deze essentiële vetzuren heeft bloedverdunnende eigenschappen, waardoor de vetzuren heel doeltreffend door het lichaam worden vervoerd. Ze beperken het risico op een beroerte door de slagaders vrij te houden, dichtslibben te voorkomen en plaquevorming af te remmen. Probeer de verhouding 3:1 zo goed mogelijk te benaderen en zorg er tegelijkertijd voor dat de omega 6-vetzuren die u opneemt van uitstekende kwaliteit zij, bijvoorbeeld zoals die in hennep. Hennep bevat het vetzuur gammalinoleenzuur. Dat wordt in het lichaam omgezet in dihomo-gammalinoleenzuur, een stof die ontsteking tegengaat. In een artikel van 4 juni 2013 van de medische faculteit van de universiteit van Maryland stond dat bij mensen die zes maanden of langer gammalinoleenzuur in de voeding opnamen, de symptomen van de ontstekingsziekten, zoals zenuwpijn bij patiënten met diabetische neuropathie, konden worden verlicht. Vijf onderzoekers van de Wake Forest Center for Botanical Lipids and Inflammatory Disease Prevention in Winston-Salem, North Carolina, bestudeerden de effecten van voedingssupplementen met gammalinoleenzuur op hart- en vaataandoeningen ten gevolge van ontsteking. In hun rapport bevestigen ze dat een gezonde verhouding tussen omega 3-vetzuren en gammalinoleenzuur de stofwisseling van vetzuren beïnvloedt en het risico op een fatale hartaandoening verkleint. Een handvol variëteiten Hennepzaad, eiwitpoeder van hennep, koudgeperste hennepolie, hennepboter gemaakt van hennepzaad, hennepmelk gemaakt van hennepzaad en water, het zijn stuk voor stuk voedzame producten die energie leveren en een goede gezondheid bevorderen. Ik voeg vaak eiwitpoeder van hennep toe aan mijn smoothies en aan warme boekweit of ontbijtgranen met quinoa. Het heeft een heerlijke zoete, nootachtige smaak en één portie (ca. 30g) levert ongeveer 15 g gemakkelijk verteerbare eiwitten en 7g voedingsvezels! U kunt hennep ook toevoegen aan cake en hartige textuur. Vervang in het recept 125 g bloem door een mengsel van 95 g bloem en 30 g eiwitpoeder van hennep. Het resultaat zal wat steviger zijn dan gewoonlijk, maar dat is goed. Geniet van het voedzame tussendoortje dat u urenlang een verzadigd gevoel geeft. Hennepzaad is ook een goed verdikkingsmiddel voor dressings en sauzen. Het is geen goedkoop ingrediënt, maar bedenk dat het zo veel voedingsstoffen bevat at slechts een kleine hoeveelheid volstaat voor een gezond effect. Amper 1 tot 2 eetlepels (8-15 g) per dag volstaan om gezond te blijven. Aankoop en bewaren van hennepzaad Als u eiwitpoeder van hennep koopt, kies dan 100 procent biologisch product dat niet genetisch gemanipuleerd is, rauw is en koud is gemalen. Bewaar het na opening in de koelkast en gebruik het binnen zes maanden na opening. Koop altijd rauwe hennepolie die biologisch en koud geperst is, en die uit het koelvak komt. Zet de olie thuis zo snel mogelijk in de koelkast en gebruik hem binnen drie maanden na opening voor de beste kwaliteit. Ook hennepzaak kunt u het best uit het koelvak halen. Wordt het in de winkel niet koel bewaard, laat het dan staan; hennepzaad moet altijd gekoeld zijn. Bewaar het in een luchtdicht afgesloten glazen pot (bij voorkeur donker glas) en gebruik het binnen acht tot twaalf weken na aankoop.

Er zijn geen producten die overeenkomen met de selectie.